Met persoonsalarmering van CuraMare kunt u in geval van nood met één druk op de knop van uw pols- of halszender hulp inroepen. Er zijn diverse varianten waarbij u thuis en/of buitenshuis kunt alarmeren en waarbij u uw naaste, mantelzorger, een medewerker van CuraMare of andere hulpdienst waarschuwt.
Hoe werkt het?
CuraMare werkt voor persoonsalarmering samen met De ZorgCentrale. Zij zijn specialist in zorg op afstand. In geval van nood drukt u de knop op uw pols- of halszender in, zo maakt u contact met de telefooncentrale van De ZorgCentrale. De medewerkers van de ZorgCentrale hebben een zorgachtergrond zodat zij kunnen bepalen welke hulp verstandig is. Als het nodig is schakelen zij uw mantelzorger, naaste, een medewerker van CuraMare of andere hulpdienst in.
Als u kiest voor persoonsalarmering, ontvangt u van De ZorgCentrale een pols- of halszender en een ontvanger. De ontvanger installeert u thuis op een vaste plaats en de pols- of halszender draagt u bij u.
Bij persoonsalarmering zijn er verschillende mogelijkheden:
Professionele alarmering (met toegang)
Als u kiest voor professionele alarmering ontvangt u een zender die alleen werkt als u in en om het huis bent. Als u op de knop drukt maakt u contact met een medewerker van De ZorgCentrale. Deze schakelt de zorgverlening van CuraMare in. Als het nodig is komt de zorgverlener naar u toe.
Zorgslot
Bij deze vorm van persoonsalarmering is een zorgslot verplicht. Het zorgslot is een gecertificeerd slot waarmee de zorgverlener toegang heeft tot uw woning. is het plaatsen van een zorgslot niet mogelijk, dan moet er naar een andere oplossing worden gezocht.
Sociale alarmering
Als u kiest voor professionele alarmering ontvangt u een zender die alleen werkt als u in en om het huis bent. Als u op de knop drukt maakt u contact met een medewerker van De ZorgCentrale. Deze schakelt uw mantelzorger of naaste in. Als het nodig is komt uw mantelzorger of naaste naar u toe.
Mobiele alarmering
Als u kiest voor mobiele alarmering ontvangt u een zender die u thuis, buitenshuis en onderweg kunt gebruiken. Als u op de knop drukt maakt u contact met een medewerker van De ZorgCentrale. Bij mobiele alarmering schakelt de medewerkers van DeZorgCentrale altijd uw mantelzorger of naaste in. Als het nodig is komt uw mantelzorger of naaste naar u toe.
Kosten en vergoeding
De actuele tarieven voor persoonsalarmering vindt u
curamare.nl/zorgthuis/curamarethuiszorg/persoonsalarmering. Zijn er medische redenen voor persoonsalarmering, dan vergoedt uw zorgverzekeraar mogelijk een deel van de kosten. Hiervoor is een verklaring van uw huisarts nodig en alleen de apparatuur wordt vergoed. De abonnementskosten blijven voor eigen rekening. Voor meer informatie en de voorwaarden kunt u terecht bij uw zorgverzekeraar.
Contact
Heeft u interesse in persoonsalarmering van CuraMare of wilt u meer informatie? Kijk dan op
curamare.nl/zorgthuis/curamarethuiszorg/persoonsalarmering of stuur een e-mail naar
alarmeringen-thuiszorg@curamare.nl Afmelden
Persoonalarmering afmelden kan via 0187 89 59 00 of
alarmeringen-thuiszorg@curamare.nl De apparatuur inclusief hals of polsalarm kunt u, voorzien van de naam en adres gegevens, goed verpakt of in een doosje opsturen naar
Sevcuvita
Antwoordnr 1109
7300 VB Apeldoorn
Heeft u een zorgslot dan maakt de technische dienst een afspraak met u.